Zaterdag 29 oktober en zondag 30 oktober - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van donan - WaarBenJij.nu Zaterdag 29 oktober en zondag 30 oktober - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van donan - WaarBenJij.nu

Zaterdag 29 oktober en zondag 30 oktober

Door: Anne

30 Oktober 2011 | Nieuw Zeeland, Kaiteriteri

Zaterdag 29 oktober

Na een lange rit gisteren richting Wellington en een bezoek aan het TE PAPA Museum zijn we vanmorgen in alle vroegte opgestaan. Om 7.25 a.m. werden we verwacht bij de ferry richting Picton. Deze vertrok om 8.25 a.m. voor een drie uur durende tocht. Op de boot was het uitzicht mooi, maar erg winderig. Rond 12.00 aangekomen in Picton. Even ons campertje volgetankt en via de “ scenic drive” vertrokken richting Kaiteriteri. Mooiste route, wel wat bochtig, maar alles voor “the view”!!
Na enige tijd rijden kwamen we aan in het plaatje Havelock, dit is de hoofdstad van de “groene lipmossel”. En natuurlijk wilden wij, echte mosselliefhebbers, onze tong strelen met deze delicatesse. Dus zijn we gestopt voor een lekker potje mossels (met flink knoflook) bij het schattige restaurantje “The Mussel Pot”. Het zijn wel erg grote mossels, ze passen net in je mond!
Na deze maagvullende maaltijd zijn we verder gereden….. Veel mooie plekjes gezien en uiteindelijk aangekomen op onze camping aan het strand in Kaiteriteri, waar we 3 nachten blijven.

Zondag 30 oktober
Gisteren hebben we op te boot enige informatie ingewonnen over het vervolg op het zuidereiland met foldertjes om je hele rugzak mee te vullen. Daar heb ik dan ook maar gelijk mijn skydive vastgelegd, aangezien het weer slechter zou worden en Queenstown nog te ver weg was.

THE DAY…………………………

Om 9.00 u vertrokken naar Motueka waar het skydive vliegveldje zit. Het pakket was al van tevoren vastgelegd en bestond uit:
- 20 minuten extra rondvlucht boven Abel Tasmanpark
- een sprong vanaf 16500 feet (± 5000 meter)
- een dvd + cd met foto’s + t-shirt
Dit is de hoogste sprong die je in Nieuw Zeeland kan maken met uitzicht op Noorder –en Zuidereiland. Aangezien het heel hoog is, moet er vanaf een bepaalde hoogte een zuurstofkapje opgezet worden.
Eerst wat papiertjes ondertekent en dan het introfilmpje bekeken, zodat ik wist wat er zou gebeuren. Er waren overigens alléén dames die sprongen, dit ter informatie.
Hierna werd je in je pak gehesen en werd je voorgesteld aan je buddy en je persoonlijke cameraman. Deze neemt een interviewtje met je af en filmt en maakt foto’s tijdens de vrije val.
Oké, op naar het vliegtuig en goed luisteren wat je moet doen en dan kan de pret beginnen.
Wat een GEWELDIG, SCHITTEREND uitzicht dat moet je echt met je eigen ogen beleven. Je vliegt boven het Abel Tasman park en hebt uitzicht over de mooie stranden aan de ene kant en de bergen begroeid met bossen aan de andere kant.
Dan even vastmaken aan je buddy, want die wil je natuurlijk niet verliezen!! Nog even het zuurstofkapje op, goed naar buiten kijken en ja eindelijk……………
Daar gaan we , deze ervaring is onbeschrijfelijk !!!! WOW ,wat een uitzicht en wat een vrijheid. Na 70 seconden vrije val, werd de parachute geopend en was het rustig uithangen en genieten van het uitzicht. Ook ff gek doen en rondjes extra hard draaien. (Dit moet je alleen doen als je een goede maag hebt!)
Wat gaat het snel……………………je moet toch echt naar beneden en landen. En daar gingen we dan…………Zo weer met de beide beentjes op de grond. Nog een keer? Ja, zeker! Dit is een echte aanrader. Oh ja, Donny heeft alles vanaf beneden geobserveerd en nog wat mooie kiekjes gemaakt. Na deze overtuigende belevenis dat het allemaal goed te doen is en zeer relaxed, zal Don waarschijnlijk nog een sprongetje wagen als het weer het toelaat, want er komen wat wolkjes aan.
Hierna een lekkere koek gegeten bij de plaatselijke bakker en vertrokken naar Marahau, waar onze camper enige, kleine schade opliep in een rotsig bochtje. ALL RISK dus geen probleem voor ons. Daar wat sightseeing gedaan en teruggekeerd naar Kaiteriteri voor een relaxed namiddagje strand…….

De planning voor morgen is een kajaktocht genaamd de “Big Tonga Marine Reserve” . Deze tocht gaat langs de mooi baaien en lagoons van het Abel Tasman park. Meer hierover de volgende keer.

• 30 Oktober 2011 - 07:35

Kim Goossen :

Wow super wist niet dat jij zo een held was in zulke dingen;)

• 30 Oktober 2011 - 08:03

Marie-Jeanne:

Lieve Anne en Donny,

Gelukkig wist ik niet van dit avontuur,maar het is natuurlijk schitterend om dit mee te maken!!!!!!!!!!

Tot skypes.

xxx Mam

• 30 Oktober 2011 - 08:13

Bianca:

Toch een parachutesprong, gaaf!

• 30 Oktober 2011 - 09:18

Tom En Sylvia:

Ziet er mooi uit daar in Nieuw-Zeeland, vooral het uitzicht vanuit het vliegtuig is prachtig..

Have lots of fun on the other side of the world! :) geniet ze..

Groetjes Tom en Sylvia

• 30 Oktober 2011 - 09:23

Niels:

Vette sprong Anne,echt een geweldige belevenis! En Abel Tasman national park is echt zooo mooi,daar gaan jullie zeker weten van genieten :)

• 30 Oktober 2011 - 09:23

Niels:

• 30 Oktober 2011 - 11:14

Jenny:

Wauw wat hebben wij een avontuurlijke juf, ik zou het met mijn hoogtevrees niet graag na doen.
    Echt super gaaf juf......

• 30 Oktober 2011 - 17:17

Agnes:

Helemaal te gek en wat een mooi uitzicht moet je gehad hebben Anne! En Queenstown moet nog komen.....Wel treffen met zo´n weertje in het Abel Tasman park. Wij hadden daar 3 dagen regen -;(
    Je stapt ook echt uit in een overwinningsroes, stoer. Donny, jij was vast blij met vaste grond onder de voeten. Veel plezier,
    Agnes en Hein

• 31 Oktober 2011 - 16:28

Marcelle:

Wow Anne super gaaf!!
    Groetjes de buurvrouw

• 31 Oktober 2011 - 19:12

Evelien:

Hey nichtje, cool zeg zo'n skydive, moet echt geweldig zijn. Nog heel veel plezier daar! X evelien

• 01 November 2011 - 19:17

Laura:

Wow wat geweldig! Bravo Anne, je durft!

• 02 November 2011 - 17:39

Leontien:

Geweldig dat je dat durft, Anne. Sensationeel.

• 02 November 2011 - 20:02

Piet:

Hoi Donny en Anne, Het gaat jullie daar goed af. Prachtige foto's. AbelTasman is nog steeds mooi. Zo juist hier bij de Mexicaan in Bergen op Zoom mossels gegeten. Waar kwamen die vandaan? Uit Nieuw ZeeLAND !!! Een mooie reis verder en tot ziens bij de mosselpan in Philipine.