3 t/m 5 November - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van donan - WaarBenJij.nu 3 t/m 5 November - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van donan - WaarBenJij.nu

3 t/m 5 November

Door: Anne

05 November 2011 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Donderdag 3 november
In Oamaru kun je twee soorten pinguïns spotten namelijk “the blue penguins” en “the Yellow-eyed penguins. Deze gaan ’s ochtends de zee in en komen voor zonsondergang weer terug naar de kust.
’s Middags eerst een rondleiding gedaan bij de kolonie van the blue penguins. Hier kun je er een aantal zien die aan het broeden zijn.
Daarna zijn we doorgereden naar Moeraki waar er op het strand grote, ronde bollen liggen.
En dan weer terug naar de spotplek van de “the Yellow-eyed penguins waar ze om de beurt het strand kwamen opgewandeld. Echt grappig!!
Daarna verder naar the blue penguins , deze worden beschermd dus hier moet je toekijken vanaf een tribune en mag je geen foto’s maken. Echt geweldig hoe deze grappige beestjes de rotsen op klauteren, rond koekeloeren en daarna snel naar een holletje rennen .
Als je wegrijdt kun je ze tegenkomen, dus voorzichtig rijden………… En jawel daar kwamen er een paar aangewandeld………Dus konden we ze als nog op de foto zetten! :)

Vrijdag 4 november
Vertrokken met een lekker zonnetje richting Omarama via een mooie weg tussen de bergen. Ondertussen geen zonnetje, maar flinke regendruppels.
Van Omarama verder gereden naar de Clay Cliffs. De co-piloot had een bordje over het hoofd gezien dus kwamen we op een iet wat andere route uit. Een prachtig uitzicht, maar het weggetje bestond voor namelijk uit gravel, smalle bruggetjes met water en vele hobbels. Geen mogelijkheid tot keren natuurlijk met onze campervan:) dus gewoon doorrijden tot het eind, maar nog geen cliff gezien, omdat we niet meer verder konden rijden, maar wel konden draaien, zijn we weer hobbel de hobbel teruggereden en toen kwamen we als nog het bordje tegen met CLAY CLIFFS . Gelukkig was deze weg iets beter en hebben we ze als nog gezien. OHHH prachtig!
Hierna onze weg vervolgd richting Lake Tekapo. Op weg naar daar konden we Mount Cook niet zien vanwege de mist, maar wel het prachtige meer ,Laka Pukaki. Genietend langs de mooie bergwegen naar Lake Tekapo. Erg prachtig daar………… Maar koud dus maar even een muts en een paar handschoenen gescoord, want dat was toch wel nodig. Sneeuw en zon tegelijk. Ik geloof dat we nu alle weertypes wel gehad hebben op een dag.

Zaterdag 5 november
Relaxen en bijkomen in Lake Wanaka. ’s Ochtends een stevige,korte wandeling gemaakt van ongeveer 1 ½ naar de top van Mount Iron en terug. Daarna het plaatsje bekeken. Geluncht in de campervan met uitzicht op Laka Wanaka . En daarna de scenic route op advies van Piet gereden richting Mount Aspiring. Een mooie route, nog meer tips :)?
Daarna camping gezocht en onze campervan even ontdaan van al het stof en slik :). De campervan is weer wit i.p.v. zachtgeel :)!

• 05 November 2011 - 10:54

Bianca:

Veel gedaan zeg!
    Anne, alvast gefeliciteerd met je verjaardag! Wel speciaal om jarig te zijn in Nieuw Zeeland. Maak er een mooie herinnering voor later van. Veel plezier!
    Groetjes, Bianca, Michiel, Rick en Kris

• 05 November 2011 - 11:30

Leontien:

Wat een prachtige natuur. Jullie maken ook wel erg mooie foto's.

• 05 November 2011 - 11:41

Hein:

Hartstikke leuk reisverslag. Ben dagelijks benieuwd of er ´n nieuwe episode aan wordt toegevoegd. Leuk om ´t genieten te volgen.
    Anne, alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag morgen!!! Wel speciaal om dat te vieren helemaal aan d´andere kant van deez aardkloot. Veel plezier nog en goede reis! Groeten, Hein

• 05 November 2011 - 11:54

Antoine En Laura:

Geweldig! En stikleutig om alles van hier met jullie mee te beleven. Nog veel plezier. Anne gefeliciteerd en geniet met Donny van je verjaardag aan de andere kant van de wereld.
    groetjes, doei doei

• 05 November 2011 - 13:32

Mickey:

HHoi hoi. Zó te lezen hebben jullie het daar fantastisch, en al zoveel gedaan! Geniet er nog maar lekker van, hier in nederland missen jullie niks!
    Fijne verjaardag morgen!
    Groetjes mickey

• 05 November 2011 - 13:50

Marie-Jeanne:

Hoi Donny en Anne,
    Leuk om al jullie belevenissen ook nog eens te lezen.
    Lieve Anne voor morgen een hele fijne verjaardag daar in het verre Nieuw Zeeland.
    XXX mama.
    p.s . kus van de poesjes.

• 05 November 2011 - 19:11

Kim Goossen:

Ziet er prachtig uit!
    Alvast gefeliciteerd xxx

• 05 November 2011 - 20:11

Wendy:

Hoi buurtjes,

wat leuk om jullie zo te volgen zeg. Geweldige foto's van een prachtig land. Zo te zien genieten jullie met volle teugen. Vast een geweldige verjaardag, geniet er van.

groetjes uut bresjes