Ma 7 nov. t/m do 10 nov. - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van donan - WaarBenJij.nu Ma 7 nov. t/m do 10 nov. - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van donan - WaarBenJij.nu

Ma 7 nov. t/m do 10 nov.

Door: Anne

10 November 2011 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Maandag 7 november
Vandaag een rustig-aan-dagje. ’s Middags boottripje naar de Te Anau Glowwormcave, waar je de glowworms kunt zien. Het is daar pikkedonker en de verlichting wordt verzorgd door de glowworms. Wanneer er teveel lawaai is, gaan ze uit en dan zie je helemaal niks! :)

Dinsdag 8 november/woensdag 9 november
Op naar Manapouri waar we een overnight cruise geboekt hadden op de Sea Finn. Deze boot vaart door de Doubtful Sound, Fjordland. Samen met een Engels echtpaar waren we te gast op deze boot. Dit was echt SUPER mooi.
De boot vaart door de Sounds en komt op de mooiste plekjes. In één van de armen van de Sounds hebben we gekajakt, dan kon je nog dichterbij alle watervallen komen. Hierna zijn we verder gevaren en kwamen we langs een klein eilandje waar we de Fjordlandkuifpinguïns hebben gespot. Je zou ze toch zo meenemen in je koffer, wat een geweldige beestjes.
Daarna verder gevaren richting de Tasman Zee, omdat deze zee nogal hoge golven heeft, zijn we hier maar kort geweest. Het bootje schommelde aardig! :)
Hierna terug de Doubtful Sounds in en we hadden geluk, want er zwom een groep van ongeveer 40 tuimelaars met onze boot mee. Wat een prachtig beesten!
Tja en natuurlijk nog even vissen, want dat hoort erbij. Aas aan de haak en laten zakken…..even wachten en ja beet. Nog nooit zo snel beet gehad. En wat zit er dan aan je haak als je hem ophaalt………..een dogfish oftewel een mini shark.
Na een dag vol indrukken werd het tijd om te slapen. De kapitein had een mooi plekje gezocht en de luikjes gingen dicht… Om 7.00 u ging de motor aan, dat was dan ook gelijk de wekker. Aangezien we echte ochtendmensen zijn, was dat erg vroeg :)! Volgens de kapitein zien earlybirds het meest…… ja ja! Om 8.00 u stond Don ons avondmaal binnen te halen met zijn hengel, de ene na de andere vis werd opgehaald. Helaas was 90% te klein of niet eetbaar, maar voldoende vis voor een drie sterren diner in de camper. Na het vissen werden de fuiken met rocklobsters binnen gehaald. Dus ook nog wat kreeft voor ons drie sterren diner.
Rond 12.00u waren we terug bij onze campervan.
Op naar Queenstown.

Donderdag 10 november
Queenstown verkent en met de skippers canyon jetboat een tocht gemaakt door de Skippers Canyon. De tocht er naar toe was al een hele beleving, smalle gravel weggetjes met diepe ravijnen zonder vangrails. Vandaar een bus met speciale banden……………En dan volgas door de Skippers Canyon met de jetboat. Don was lekker nat! :)
Hierna zijn we terug gegaan naar Queenstown en hebben we hier nog lekker wat uurtjes vertoefd.

• 10 November 2011 - 09:56

Sharon & Alex:

Wow!!!

• 10 November 2011 - 15:07

Mickey:

Wat ziet het er geweldig mooi uit daar!!

• 10 November 2011 - 18:08

Leontien:

Als ik zie hoe mooi het daar is en hoe jullie genieten, dan weet ik wel niet of ik terug zou willen in de sleur!

• 11 November 2011 - 15:27

Ma:

Hoi lieverds
    Bedankt voor jullie kaart. Wat is het mooi daar, wat een avontuurlijke dingen doen jullie daar allemaal. Geniet er maar van, maar zo te zien doen jullie dat met volle teugen. Liefs ma

• 14 November 2011 - 06:07

Piet,:

Wat een aktiviteiten, mooie reis maken jullie !!
    Valt daar een DEP over te schrijven?