Ma 31 oktober kajakken Abel Tasman park - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van donan - WaarBenJij.nu Ma 31 oktober kajakken Abel Tasman park - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van donan - WaarBenJij.nu

Ma 31 oktober kajakken Abel Tasman park

Door: Anne

31 Oktober 2011 | Nieuw Zeeland, Kaiteriteri

Maandag 31 oktober

Vandaag stond een dagje kajakken op programma. Om negen uur werden we opgehaald met de watertaxi door onze gids om een hele dag te kajakken in de zee bij het Abel Tasman park. Na een korte rit werden we gedropt op een verlaten bounty strand. Na een korte uitleg door onze gids konden we aan het eerste deel van de tocht beginnen, namelijk 2 ½ uur kajakken tussen de zeehonden bij Tonga Island. Na deze tocht hebben we even gerelaxt op het strand met enige versnaperingen die onze gids bij zich had. Onze gids was nogal een losbandig figuur en wist alle leuke plekjes te vinden en hij vertelde er elke keer een smeuïg verhaaltje bij. Bij dit strandje hebben we ook nog grottekeningen gezien die heel erg oud waren volgens de gids?? Hij had het niet op school geleerd, maar had het gehoord van een blababla. Hier zaten ook een paar grote spinnen van ongeveer 20cm doorsnede.
Daarna verder voor weer een kajaktourtje van zo’n 2 ½ uur langs de mooie stranden, baaien en lagoons. Daarna onze laatste stop zo’n 15 minuutjes en dan het laatste stuk richting de eindbestemming.
Dit laatste stuk was normaal gezien 1 uur, maar doordat we het laatste stuk gezeild hebben met de kajaks aan elkaar vast en een groot zeil, die we allemaal vasthadden, waren we er binnen een half uur. Ook hebben we gesurft met de kajaks over ongeveer 2 meter hoge golven. Na dit laatste stuk was het tijd om weer terug te gaan met de watertaxi. Het was een heerlijke, zonnige dag zo’n 22 graden. Het was een vrij pittige tour voor onervaren kajakkers :), maar we nemen de spierpijn voor lief, want het was een geweldige ervaring.
We hebben al een aardig zomers kleurtje!

• 31 Oktober 2011 - 11:18

Gertina:

Hoi, hoi!

Ja, wat is het daar mooi hè in het Abel Tasmanpark!!
    Veel plezier in Kaikoura! Neem reispilletjes mee. Meer dan de helft van de mensen had last van zeeziekte. Tenminste....., als jullie daar op zoek gaan naar walvissen etc.....

Groetjes, Gertina

• 31 Oktober 2011 - 11:49

Pa:

Wat is het daar mooie.
    Ik wist niet dat jullie zulke avonturiers waren.
    ook het parachute springen vond ik sterk, maar goed dat ik dat niet van tevoren wist
    Geniet maar met volle teugen.
    Groetjes Pa.

PS. Hier alles oke.

• 31 Oktober 2011 - 18:31

Janneke:

Wat een geweldige avonturen zeg, krijg nu zelf ook echt weer zin om te gaan reizen! Geniet ervan, hopelijk met mooi weer!!! X