Whitsundays en verder - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van donan - WaarBenJij.nu Whitsundays en verder - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van donan - WaarBenJij.nu

Whitsundays en verder

Door: Anne

29 Juli 2013 | Australië, Port Douglas

De tijd vliegt hier voorbij.... Regelmatig is het nodig om even te checken welke dag en datum het is ... Oh wat is het leven toch relaxed zonder horloge zou dat thuis ook werken ... Vind het namelijk wel een i like!
Na ons avontuur op Fraser Island zijn we verder gereisd naar Harvey bay, een gezellig vissersplaatsje. Vanuit Harvay Bay een walvistrip gedaan. Super hij zwom zelfs onder de boot door... Bleek de kapitein nog Hollandse roots te hebben! In Harvay bay hadden ze een pier van ongeveer 200 meter echt iets voor Bresjes.. Vanaf de pier gooiden de locals hun hengeltje uit en dan vang je even een pijlstaartrog. Vervolgens verder gereden naar Arlie Beach een gezellig plaatjes aan de kust, hier hebben we een tweedaagse tocht geboekt naar de Whitsundays . Deze tocht was echt geweldig ... Alhoewel de tocht begon met flinke golven... Gelukkig beiden pilletje genomen tegen zeeziekte, niet alle reizigers op de boot vonden dat nodig ;-) die zagen dan ook redelijk groen en konden tijdens diner dan ook niks door hun keel krijgen! Na een schommelige nacht stonden we op met hakuna matata door de speakers , speciaal om rustig wakker te worden om 7.15u. (Zijn tegenwoordig echte ochtendmensen :-) tijdens het ontbijt zagen we de schildpadden langzaam hun kopje boven water steken en een zeekoe ... Daarna naar Whitheaven Beach daar is het zand pas echt wit. Daarna twee keer gesnorkeld .. Wow wat een vissen en het koraal echt geweldig , we kwamen ogen te kort! Daarna was het party time en jawel bbq op de boot! De volgende dag hebben we de laatste snorkeltocht gedaan en daarna terug naar het vasteland.. Na drie dagen op zee was het weer even wennen.. Daarna verder naar Bowen een klein plaatsje waar je vanaf het strand zo naar het rif kan snorkelen. Echt super , je flippert de zee in en steekt je snorkel onder water en de tropische vissen zwemmen rond je oren. van daar verder naar het castaway plaatsje Mission Beach.... en verder richting Cape Tribulation. Op naar de laatste week :-(

• 30 Juli 2013 - 09:54

Kim :

ziet er daar prachtig uit!

• 30 Juli 2013 - 10:17

Jenny:

Hoi allebei,

Wauw dat ziet er relaxed uit, heerlijk, logisch dat je geen horloge nodig hebt.
    Wel goed nieuws Anne dat je ochtendmens aan het worden bent.....ha ha
    Geniet nog van jullie laatste week!!!!

• 30 Juli 2013 - 16:14

Gertina:

Ziet er prachtig uit. Heerlijk relaxed! Geniet nog even van jullie laatste week!

• 30 Juli 2013 - 17:19

Mirjam:

Hoi Anne en Donny,

Ik volg jullie reisverslagen weer op de voet! Jullie maken echt weer een prachtige reis. Ben weer benieuwd naar jullie fotoboek.
    Geniet van de laatste week!!!

• 31 Juli 2013 - 09:27

Aaron:

Hey Donny en Anne,

Lekker bezig daar. Zo'n flinke boottocht daar heb ik ook wel zin in. Nog veel plezier de laatste week en tot volgende week!

Groetjes,
    Aaron

• 01 Augustus 2013 - 21:24

Natje:

Heey Anne en Donny,

Wat een mooie verhalen zeg! En dan ist int echt nog 1000x mooier!
    Ben weeral benieuwd naar alle foto's!
    Geniet van jullie laatste week!

Greetz Bredestraat 45 ;-)

• 02 Augustus 2013 - 17:15

Klaas Jan En Riemke:

Wat een prachtige reis! Geniet er nog even van de laatste week down under.

Groeten Klaas Jan en Riemke