van Warrmambool naar Halls Gap (Grampions NP) - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van donan - WaarBenJij.nu van Warrmambool naar Halls Gap (Grampions NP) - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van donan - WaarBenJij.nu

van Warrmambool naar Halls Gap (Grampions NP)

Door: Anne

04 Juli 2013 | Australië, Halls Gap

Gisteren het vervolg gedaan van the Great Ocean Road en de mooie kustlijn bewondert. Van de 12 apostles waren er nog maar 7 over, echt mooi vooral als het zonnetje heerlijk schijnt. De zee is er erg ruig, geen wonder dat er vroeger veel schipbreukelingen waren. Een tocht naar de walvissen dat normaal gezien een goed verdiende toeristisch attractie zou zijn, is hier dan ook niet. We zouden onze "spuugzakjes" dan ook wel nodig gehad hebben! Momenteel zou de walvis te spotten moeten zijn, aangezien ze naar de kust komen om hun jongen te baren. Helaas veel surfers gezien, maar mama walvis met baby hield het voor gezien.
Daarentegen heel veel koala's gezien wat zijn het toch liefjes!

Vandaag eerst richting Tower Hill Reserve geweest en een wandeltocht van 2km gemaakt. Op deze tocht hebben we vele kangoeroes zien springen, zelf een baby kangoeroetje met mini jumpjes sprong hij achter zijn mama. Wat verder kwamen we de emoe tegen, familie van de struisvogel, nou gelukkig was hij niet te dichtbij en zelfs wat verlegen, want daar wil je geen beet(je) van krijgen! Van daaruit zijn we verder gereden naar nationaal park the Grampians , waar we een waterval tegen kwamen met een klein straaltje geen wonder aangezien het al 6 maanden droog is geweest hier! Dan op naar de volgende beklimming the grand canyon of Australië met als hoogtepunt de Pinnacle (met wijds uitzicht), waarvan het pad alleen maar uit rotsblokken bestond.... maar het uitzicht was dan ook geweldig en erg hoog! Momenteel even relaxen in ons motel met terras MET uitzicht op rond jumpende kangoeroes, slapende koala's, kookaburra's (lachvogels) die erg veel aan het lachen zijn en niet te vergeten de gillende kaketoes ! Morgen nog wat "exercise" voor de beenspiertjes en daarna via het goudzoekersstadje richting Melbourne......... En dan flying to the outback!

• 04 Juli 2013 - 12:19

Jenny:

Hallo allebei,

We volgen jullie weer op de voet, wat zijn jullie toch avonturiers, Heerlijk.
    Geniet er met volle teugen van maar dat zal wel goed komen denk ik.
    Anne....Hans vraagt of ze in Australie ook chocomousse verkopen ha ha ......
    Veel plezier en wees voorzichtig!!!!

Liefs Jenny

• 04 Juli 2013 - 12:58

@hans toevallig heb ik gisteren net chocolade mousse gegeten en ik moest meteen aan jou denken. Het smaakte heerlijk :-)

• 04 Juli 2013 - 17:24

Milly:

Hoi Juf Anne,

Gaat het goed met jullie in Australie?

Groetjes milly

• 09 Juli 2013 - 22:23

Ellen A:

Hoi reizigers,
    Ben net terug van fietstocht Passau naar Wenen. Was prachtig weer en mooi fietsen langs de Donau.Ben natuurlijk ook benieuwd naar jullie reis en kan jullie vanaf nu gaan volgen. Geniet van jullie reis en ben alweer benieuwd naar het volgende verslag.
    Groetjes Ellen

• 11 Juli 2013 - 19:26

Carl Poppe:

Geniet van jullie reis, een enorm avontuur als ik dat zo allemaal lees! Dat is wel heel wat anders dan een vakantie naar Frankrijk.