Roadtrip van Sydney to Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van donan - WaarBenJij.nu Roadtrip van Sydney to Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van donan - WaarBenJij.nu

Roadtrip van Sydney to Fraser Island

Door: Anne

18 Juli 2013 | Australië, Rainbow Beach

Na een weekje Outback..... Eerst even twee dagen Sydney. Een geweldige stad, New York maar dan de relaxte versie..
In Sydney onze camper opgehaald (en alles dubbel gechecked!) en op naar de volgende roadtrip. De dagen vliegen hier voorbij ..... Via Blue Mountains naar de kust gereden. Veel gezien en gedaan onderweg, teveel om op de schrijven..
In Lennox Head de eerste dolfijnen en walvissen gespot in de baai van dichtbij. Veel gepicknickt , gewandeld, gezien op onze weg richting Rainbow Beach. Aangekomen in Rainbow Beach hebben we een 4x4 geboekt voor twee dagen op Fraser Island. Om 7.00 hebben we onze 4x4 opgehaald, wat spullen overgeladen uit onze camper en op naar de pont . Op Fraser Island kun je alleen rijden met een 4x4 aangezien dit eiland uit zandwegen en strand bestaat. De eerste dag zijn we via het strand naar Indian Heads gereden waar we walvissen hebben gespot. Donny heeft zich erg uit kunnen leven in z'n 4x4 , het was echt geweldig. Stoppen op de mooiste plekjes wanneer je wilt! Jammer genoeg sloeg het weer halverwege de middag om en kwam er een tropisch regenbuitje waardoor het strand wat hobbeliger werd! Door de verandering van het tij moesten we op tijd het strand af! Geweldig hoe het mogelijk is om 100 km vrij rond te rijden op het strand zonder paalhoofden, maar met vliegtuigjes die even landen/opstijgen!
Van het strand zijn we landinwaarts gehobbeld aangezien de weg erg bumpie was richting de bushcamping, waar we ons tentje opgezet hebben en ons "diner" gekookt hebben. Daarna even de planning doorgenomen met een chipje en een onverwacht bezoek van een soort van eekhoornachtig beest die ook plaats nam aan de picknicktafel... erg gezellig vooral als het donker is en hij zich niet eerst even voorstelt!!!! 's Nachts heeft het flink geregend, gelukkig hebben we het droog gehouden in ons wat onstabiele tentje. De volgende dag werden we wakker gelachen door de Kookaburra, wat een lawaai dat zo'n klein vogeltje toch kan maken. Na een regenachtige nacht , stonden we op met warme zonnestralen. Na een stevig ontbijt zijn we naar Lake McKenzie gestuiterd tjee dit moet je niet dagelijks doen.... We hebben wat leuke filmpjes met de roadcamera gemaakt! Bij lake McKenzie was nog niemand te bekennen , heerlijk samen genieten van een helder meer... Daarna verder gestuiterd naar het strand en heerlijk over het strand gecruisd met de 4x4 en gerelaxed. Op het strand nog een aantal dingo's tegengekomen en voordat we de pont op gingen, sprongen de dolfijnen nog even op 3 meter afstand het water uit! Zo wat een geweldige ervaring rijden met een 4x4 op het strand.........En nu even een dagje relaxen in Hervey Bay op het strand.......

• 18 Juli 2013 - 14:13

Sharon:

Wow, wat een super reis!! Prachtige foto's....Geniet geniet geniet! XX

• 18 Juli 2013 - 21:49

Karsten En Catelijne:

Ziet er mooi uit allemaal!
    We zien veel emoes, kakketoes en kangaroes op de foto's maar wanneer zien we annoes en donnoes?

• 22 Juli 2013 - 17:15

Ellen :

Alweer veel avonturen beleefd. Mooie dieren gezien. Wij zien ook een prachtig dier in de kamer, een tijger die Puck heet. Lief hoor. Hier is er een hittegolf, dus het beste is binnen blijven.
    Geniet nog maar een paar weken.
    Groetjes

• 25 Juli 2013 - 20:57

Janko, Gertina En Danil:

Wauw, wat een fantastische reis maken jullie weer!!! Veel plezier verder! We lezen jullie reisverhalen met veel plezier!

• 30 Juli 2013 - 21:58

Leontien :

hallo Anne en Don. Wat een geweldige reis maken jullie weer. Sorry voor deze late reactie! Geniet er nog maar goed van en veel plezier. Groetjes