Outback - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van donan - WaarBenJij.nu Outback - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van donan - WaarBenJij.nu

Outback

Door: Anne

08 Juli 2013 | Australië, Alice Springs

Na de Great Ocean Road zijn we naar Alice Springs gevlogen in de Outback.... Daar hebben we onze camper opgehaald en zijn we op pad gegaan na eerst voldoende eten en drinken in te slaan. Dit is erg handig aangezien de afstanden en "eetgelegenheden" nogal ver uit elkaar liggen. De weg naar Uluru was erg lang en recht. Af en toe kwamen we eens een 4wd tegen, een camper of een roadtrain ( een truck met 3 aanhangers!). Echt geweldig om deze weg af te leggen met de camper tussen het rode zand, oases en groene en verbrande vegetatie. Na nachtje overnachten op een camping langs de road zijn we de andere dag verder gegaan naar Uluru..... Heel apart en erg groot ... The sunset was dan ook geweldig, vooral de verkleuring van oranje naar rood en uiteindelijk bruin was erg mooi.
De volgende dag naar de sunrise gekeken en flink gewandeld tussen en rond de Olga's .... Na alleen maar zon, stonden we de volgende dag op met regen. En wat geeft dat een zootje met al dat rode zand en dat niet alleen sommige stukken van de weg overstromen....... De camper was in ieder geval weer eens flink gewassen. Na een flinke rit rijden hebben we Kings Canyon bezocht..... Dit was het mooiste van de Outback , ook hier weer een lange wandeltocht gemaakt (met een zonnetje) over de rotsen en langs de diepe afgronden! Vandaar uit terug naar Alice Springs een rit van 4 a 5 uur ... Campertje ingeleverd , hotelovernachting en op naar Sydney.....

• 18 Juli 2013 - 13:03

Arnout:

wauw, klinkt goed! Zo door de outback rijden, dan merk je echt hoe gigantisch groot dat land is.
    Geniet ervan!!

• 18 Juli 2013 - 15:01

Bianca:

Zijn jullie niet naar beneden gegaan bij de waterval ;)