Cairns en omgeving - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van donan - WaarBenJij.nu Cairns en omgeving - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van donan - WaarBenJij.nu

Cairns en omgeving

06 Augustus 2013 | Australië, Port Douglas

Zoals vooraf bedacht, zouden we laatste week relaxen rond Cairns en omgeving. Het laatste puntje van de route was Cape Tribulation ( van dat punt kun je alleen verder met een 4wd) daar zijn we dan ook als eerst naar toe gereden, zodat we rustig konden afzakken naar Cairns. Cape Tribulation ligt in het national Daintree park, een tropische regenwoud die doorloopt tot aan de kust... Erg mooi... De stranden gaven je ook hier weer het castaway gevoel, behalve een paar krokodillen in de zee, was het erg rustig. Ons campertje stond op een paar meter van het strand midden in het regenwoud .... 's Avonds sterren kijken, er zijn er hier zoveel..... Veel meer dan in Bresjes, maar daar hebben ze vast veel "sterretjes" gezien bij de visserijfeesten! Na veel gewandeld te hebben langs het strand en door het regenwoud zijn we teruggereden naar Port Douglas, een gezellig plaatje aan het strand. In Port Douglas hebben we een aantal dagen vertoefd en gerelaxed op strandjes waar we vrijwel de enige waren... Heerlijk ' s avonds borrelen op het strand en in slaap vallen met het geruis van de zee .... Na een aantal dagen in relaxstand werd het weer tijd voor wat actie , een tocht naar het Outerreef , waar we drie keer gesnorkeld hebben op verschillende plekken in de Great Barrière Reef. Erg mooi het koraal, de verschillende vissen en natuurlijk Nemo die steeds uit de anemoon gezwommen kwam... Net zoals in de fim;-).Het was een zeer geslaagde tocht..... Na zon, zee en veel gesnorkel zijn we diezelfde avond teruggereden naar Cairns waar we onze laatste trip geboekt hadden. Green Island , een klein eilandje in het Great Barrière Reef , omringt met koraal ,tropische vissen en schildpadden... Die laatste hadden we nog niet gespot.. Dus dat werd dus net zolang snorkelen tot we er een gevonden hadden, dat begrijp je natuurlijk wel. De temperatuur op Green Island begon om 9.00 al erg op te lopen, zo vroeg werden we namelijk al afgezet. Dat werd dan weer goed smeren met factor 30+.. Aangezien een mooie witte huid in Australië tegenwoordig erg hot is ;-) . Na een tocht met een glassbottomboat om vissen te spotten, kwam daar de eerste turtle al aangezwommen. Door de helderheid van het water kon je ze zelfs al vanaf de pier spotten. Maar een voor je duikbril blijft toch het einddoel ... En ja hoor halverwege zwom mister turtle dan ook rustig voorbij.. Missie compleet... Na een heerlijke dag op het eiland werd het tijd om de boot van 16.30 terug te nemen en langzaam aan de camper om te ruimen. Aangezien ons tijdelijk verblijf de afgelopen vijf weken de helft van die van Nieuw-Zeeland was, viel het poetswerk dan ook erg mee:-). Momenteel op weg met Tiger Air richting Melbourne ..... Daar lekker wegdromen in een groot bed om fris en fruitig terug te keren naar Bresjes aan zee... En 20 uur de tijd om te kletsen over een volgende bestemming ... To be continue.... See you

Iedereen bedankt voor de appjes, sms'jes, reacties e.d.

• 09 Augustus 2013 - 18:02

Mirjam:

Wat hebben jullie weer heerlijk genoten!!! Super

• 10 Augustus 2013 - 16:03

Leontien De Groot:

Jullie hebben weer een fantastische reis gemaakt! Ik wens julliebeen goede thuisreis. We spreken snel iets af, zodat ik het verhaal kan horen en zien (met foto's). Lieve groeten