Roadtrip Great Ocean Road - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van donan - WaarBenJij.nu Roadtrip Great Ocean Road - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van donan - WaarBenJij.nu

Roadtrip Great Ocean Road

Door: Anne

02 Juli 2013 | Australië, Apollo Bay

Zo na een vlucht van 20 u. en een paar uurtjes slapen in de "zandbak" Dubai zijn we aangekomen in Melbourne Australië....
Om 8 uur 's ochtends kwamen we aan in ons hotel in Melbourne city (inchecken om 12.00u) met de gedachte er is vast wel een kamer voor twee vermoeide reizigers die wel een powernapje konden gebruiken. Aangezien het hotel helemaal gevuld was met Engelse rugby supporters kon dit powernapje nog even wachten. Dan maar de beentjes strekken en naar de markt op zondag, aangezien er om 8.00 nog niets open was. Daarna de stad verkent met de free tourist bus tot 12.00u.
De volgende dag de stad verkent te voet. Wat een leefbare en aangename stad.

Vandaag de huurauto opgehaald met gratis upgrade :) altijd leuk!
Vanuit Melbourne richting Apollo Bay via de Great Ocean Road. Het eerste deel van de route was erg mooi. Langs de bekendste surfspot gereden waar ripcurl en QuickSilver zijn ontstaan en veel surfers gezien die de 4 meter hoge golven trotseerden op hun plankje. Ook de eerste kangoeroes gespot, ze waren wel een beetje lui. Daarentegen waren de koala's nog luier, want die slapen 19 u per dag en deden toen wij ze spotten net hun oogjes open. Het waren er erg veel en ze zaten lekker lui in de eucalyptusboom op een blaadje te kauwen. Even dachten we langs de kust een whale te zien , maar bij nader inzien was het toch iets anders.

• 03 Juli 2013 - 13:11

Mickey:

Oooh wat klinkt het heeeerlijk.. zou er ook graag willen zitten!!! Geniet ervan jullie!

• 03 Juli 2013 - 13:11

Mickey:

• 03 Juli 2013 - 20:27

Thijs:

Klinkt goed, mooie foto's en grote golven!
    Ben benieuwd naar de rest van jullie reis!

• 04 Juli 2013 - 17:26

Milly:

Mooie foto's!!
    groetjes milly

• 07 Juli 2013 - 23:27

Petra:

Als we hier al die verhalen lezen en jullie foto's bekijken, moet het daar wel super zijn! Een welverdiende vakantie zullen we maar zeggen. Geniet nog maar even verder. Vele groetjes vanuit IJzendijke. Petra de Putter (ook namens de rest hier, maar die liggen nu lekker te slapen na een vermoeide stranddag)

• 11 Juli 2013 - 23:14

Agnes:

Wat een mooie fot´´s in een prachtig, erg groot, land, nee werelddeel. Geniet ervan, groetjes Hein en Agnes