Van Los Angeles tot Monument Valley - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van donan - WaarBenJij.nu Van Los Angeles tot Monument Valley - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van donan - WaarBenJij.nu

Van Los Angeles tot Monument Valley

Door: Anne

02 Mei 2014 | Verenigde Staten, Moab

Het is weer al even geleden, maar er is hier dan ook zoveel moois te zien. Even na denken…… we waren gebleven bij Los Angeles . Los Angeles is qua verkeersdrukte en files een regelrechte ramp, omdat het openbaar vervoer erg slecht is, gaat iedereen hier met de auto. Gevolg alles staat vrijwel de gehele dag door vast… tsja werken ze daar dan ook?? Daar kon de gids ook niet precies antwoord opgeven, afijn. Op naar Beverly Hills, Hollywood en langs de bekende stranden van Santa Monica en Venice Beach. Het strand van Santa Monica waar ook Baywatch is opgenomen en waar er een soort van pretparkje op de pier staat, was erg leuk. Je ziet het hele plaatje dan toch helemaal voor je. Als je in Amerika bent, moet je in LA natuurlijk geweest zijn, maar dat is het voor ons dan toch ook wel.

De volgende dag was het tijd voor iets heel anders, namelijk het bezoek aan het museum “Planes of Fame” waar je allerlei verschillende oude vliegtuigen kunt bezichtigen en dit is dan ook één van de vele airplane musea die er in Amerika zijn. Vandaaruit zijn we verder gegaan richting San Diego naar het vliegdekschip USS Midway, die je van onder tot boven kunt bezichtigen en je gelijk mee neemt in het leven op een vliegdekschip. Ook hier weer een aantal mooie, oude vliegtuigen te zien, ook die ene waar Tom Cruise mee(mee)vloog in de film Topgun !

Daarna hebben we de stad achter ons gelaten en zijn we doorgereden richting de nationale parken. Startend bij het Joshua Treepark een schitterend park met vele rotsformaties, woestijn, Joshua Trees en cactussen in bloei . Na een mooie wandeling tussen de cactussen en rotsen zijn we doorgereden naar de Grand Canyon. Jammer genoeg konden we in dit park niet meer tijd doorbrengen, omdat het eigenlijk niet op de planning stond en aangezien de tocht naar de Grand Canyon zo´n goede 7 á 8 uur rijden is vanaf dit punt.

Op weg naar de Grand Canyon zijn we stukken gepasseerd van de good old route 66. Toen we daar reden was het wat bewolkt en winderig, wat zorgde voor zo´n echte spannend film setting (het is natuurlijk ook wat je fantasie er van maakt ) , zoals wegwaaiden struikjes en piepende geluiden bij een oud pompstation waar een oude man met hond spulletjes verkocht ! Toch wel grappig dat dit er allemaal nog zo staat uit de oldies, menigeen zou waarschijnlijk zeggen daar moet nodig de oud ijzerboer eens langs komen, maar wij vonden het wel wat hebben.
Na een heel lange weg afgelegd te hebben met onze camper zijn we aangekomen in de Grand Canyon.
Dit is echt een schitterend uitzicht met mooie wandelingen langs de canyon, dat we de volgende dag dan ook hebben gedaan. Gepakt met fotocamera’s, verrekijker en drone zijn we aan onze tocht begonnen. Op bepaalde stukken heeft Donny zijn drone opgelaten en mooie filmpjes gemaakt. Niet alleen voorbijgangers waren nieuwsgierig naar de drone ook vogels in de lucht voelden zich erg aangetrokken tot de witte zoemer. Sommige van hen werden er juist wat agressief van zoals de condors ( je weet wel die knappe vogels met hun kwabje onder hun snavels ) deze zagen de drone meer als een enemy of the Grand Canyon en begonnen boven en langs de drone te cirkelen…. Ready to attack the drone. Om het zekere voor het onzekere te nemen heeft Donny de drone maar uit de lucht gehaald. Aangezien we nog geen mooie foto’s hadden kunnen maken van de condors was dit wel het ultieme moment thanks to droney!

Vanuit de Grand Canyon zijn we afgereisd naar Page een plaatje bij Lake Powell. Een korte tussenstop, maar een van de beste. Hier zijn we namelijk naar Horsehoe Bend geweest en één van de hotspots voor fotograven: Antelope Canyon. Hier maak je de mooiste foto’s in de canyon als het zonlicht binnen schijnt. De manier waarop deze schitterende canyon zich gevormd heeft, is ook al een verhaal op zich. Wij troffen het dan ook nog eens met een gids, die normaal de fotograaftour deed en alle mooie plekjes wist. Daarnaast legde hij je ook precies uit hoe je je camera het best kon instellen en op welke plek je moest gaan staan voor een mooie foto. TOP!
Hierna zijn we met de camper verder gereden richting Monument Valley, aangezien wij de “bekende loop” achterstevoren rijden  (jawel) is de eerste herkenning dan ook even schakelen, want je ziet hem dan niet, zoals je hem herkentl uit de film. Natuurlijk even poseren op het punt waar Forrest Gump liep in de film. En tja wat is er nu leuker dan daar even een stukje hard te lopen richting Monument Valley op de weg voor de camper. Aangezien we de gopro op de vooruit geplakt hadden om zo stukken van de route te filmen en te fotograferen, was dit wel een leuk filmmomentje.

Zo nu is het tijd voor een lekker ontbijtje in het zonnetje!

• 02 Mei 2014 - 19:00

Piet:

Hoi Donny en Anne,

Jullie blijven verbazen met de mooie foto's en verhalen.
    Prachtig en leuk :)
    Keep on travelling.

Groeten,
    Piet

• 03 Mei 2014 - 17:03

Agnes:

Hi guys,
    Heel erg leuk om jullie belevenissen te lezen ; voelt als real time, en de foto's drage dar natuurlijk aan bij. Is foto nr 4 anne's haar in de centrifuge??-;)
    Veel plzier nog,
    Agnes

• 03 Mei 2014 - 21:52

Catelijne:

Hoi luitjes,

ik zie dat jullie het daar weer goed hebben. Leuk dat jullie zelf regelmatig in beeld zijn!
    Anne, heb je de hele les met Evy achter de camper gelopen? Wel een toffe hardloop outfit!
    Ik mis alleen het Baywatch uniform op het strand! ;)

Veel plezier nog!

• 04 Mei 2014 - 12:13